Ondernemen via sociaal media
Als zelfstandige is  sociaal media, de uitstek om te gaan ondernemen.
Maar hoe kan jij je jouw omzet nu vergroten via Twitter, Facebook en Linkedin. Deze platforms zijn onmisbaar voor een ondernemer en professional. Omdat bedrijven op Twitter naar personeel zoekt, en ondernemers zoeken er nieuwe klussen. Om met mensen samen te werken, deze nieuwe revolutie is al een tijdje gaande. Maar we staan nog maar net aan het begin van de netwerkmaatschappij. Sommige ondernemers zagen hun omzet dalen, en anderen zagen hun omzet stijgen in grote lijnen.
Alles draait om de inhoud.
Twitter is bij uitstek een sociaal media dat draait om inhoud. Door dat Twitter ook veel gebruik wordt om nieuwe contacten op te doen, is de drempel lager dan bij LinkedIn. Maar waar ga je het nu over hebben op Twitter, vaak is het even aftasten wat voor jouw werkt. De ene gebruik zijn Twitter account puur zakelijk en een andere om interessant onderwerpen te delen, zowel zakelijk als privé.
Echter alles mag en niets moet op Twitter.
Doe nu gewoon waar jij het prettigst bij voelt, en laat je daarbij niet te veel mee slepen wat anderen mensen van je vinden. Wat zakelijk tweets bederft, denk daarbij aan de leukere dingen die je mee maakt op je werk. Of problemen waar jij als ondernemer tegen aan loopt, interessante links voor andere ondernemers. Die net als jouw het zelfde vak gebied zitten.
Schroom het niet om je kwetsbare kant te laten zien, stel gerust eens een vraag op Twitter zult merken dat twitteraars behulpzame mensen zijn. Heb jij nog niet zoveel volgers, en nog niet zo groot bereik, vraag dan om een retweet oftewel RT Hier mee kunnen andere twitteraars jouw bericht in hun netwerk onder de aandacht brengen.
Contacten onderhouden.
Hoeveel tijd twitteren kost, hang af van persoon tot persoon. Maak voor jezelf de afweging hoeveel tijd je er aan wilt besteden. Twitter is immers gratis maar ook tijd is geld. Â En die tijd kun je ook aan iets anders besteden dan alleen maar Twitter toch? maak er dan dus geen dagtaak van maar wees ook niet te weinig online.
Zorg regelmatig berichte plaats en dat je contacten met andere twitteraars onthoudt. Zoals je dat doet met mensen die persoonlijk kent, waarschijngelijk merk je na  een tijdje als vanzelf verschillende groepen zullen ontstaan. Reageer in elke geval op mensen die Twitter aanspreken, immers als iemand aanspreekt of het nu op Twitter is. Of op een netwerkbijeenkomst vind je het vast ook niet netjes als je geen reactie krijgt.
Meer weten wat je met Twitter kan doen, zie link;
Groetjes Angelique
2 reacties
Sander
Goed artikel. Ik ben zelf een voorstanden van Twitter. Wel denk ik inderdaad dat het tegenwoordig belangrijk is dat je echt een boodschap overbrengt aan je doelgroep. Het gaat dus meer om kwaliteit dan kwantiteit.
gouweleeuw
Dank je voor je bericht Sander.
Twitter is vluchtig platform maar wel met een grotere bereik, als je als ondernemer wilt profileren. Wat wil je over brengen, bij je publiek heel veel mensen vergeten wel eens dat twitter je ook groot kan maken. Daarom wat jij al zegt kwaliteit gaat over kwantiteit, beter een goed bericht die wordt geretweet dan een bericht waar totaal geen reactie op komt.
Mijn tip voor jouw zal dan zijn, dit https://hootsuite.com eerst 30 dagen gratis daarna betaal je. Kan je berichten beter inplannen op Twitter.
Gr Angelique