Media,  online,  werktips

Netwerken is net als niet werken

Hoi allemaal

Netwerken is net als niet werken maar dan wel leuker en interessanter, heel veel mensen zeggen altijd netwerken is zo moeilijk ik denk dat ik dat niet kan. Is wel een rare gedachten want je bent constant aan het netwerken , alleen heb jij het gewoon niet door. Omdat je praten niet als netwerken zie, maar een gewoon praatje stel je ontmoet 150 mensen . En je praat er 75 persoonlijk dan heb jij echt potentieel klanten ontmoet, je heb een privé bericht gedeeld en over je werk en wat je verders doe.Maar wat ga jij er doen om deze doel groep te bereiken? Iedereen aanklampen? Dan heb je mensen levens nodig. En bovendien zelfs diegene die enthousiast zijn over je product, lopen waarschijnlijk niet warm voor onbekende verkoper op een zaterdag middag. Wat dan flyeren ? Nee flyeren die beland in de prullen bak, of in iemand zijn rugzak nog erger in de wasmachine. Met een bord om je nek in de supermarkt lopen ? Mwah. Het trek zeker de aandacht, maar het voelt gelijk aan als een taakstraf. Er  is natuurlijk een andere manier een voorbeeld, ik kwam eens een zakenvrouw tegen op een beurs. Die wilden leuke reclame voor haar website maar wist even niet bij wie ze terecht kon, en had al div bedrijven benaderd. Maar nu het gekke deze zelfde vrouw kwam een vriend van mijn tegen op een andere beurs, en die had mij aangedragen voor haar reclame op haar website. Zo kan er voor zorgen dat een tussen persoon over je gaat praten en jij zo gratis klanten kunt krijgen, ik heb over haar geschreven over wat zij doet, en zij het heb het stukje gelezen , en haar reactie was gelijk een kroon op mijn werk wat ik zo graag doet. Is schrijven over interessante bedrijven die ook voor mijn zo wat kunnen betekenen.

Netwerken is net als niet werken.

Sociale Media, Interakion, Abstracte, Lijnen

Bron foto,s  https://pixabay.com/nl/users/geralt-9301

Definitie Sociaal media is het streven om je potentieel netwerk voortdurend te helpen, en zo persoonlijk en zakelijk relatie er mee te versterken. Daardoor ontstaat gunning en vertrouwen en zullen jouw relaties, je uit zichzelf gaan aanbevelen bij je doel groep.

Iemand die jou kent en je iets gunt, is een sympathisant.

En wie vertrouwen heeft in jouw dienst verlening, kwalificeert zich als een deejay.

Maar alleen wie drie uit drie scoort- kennen, gunnen en vertrouwen wil waarschijngelijk ook voor je aan het werk. Dit is een potentiële ambassadeur, die jou wil helpen.

Dus sympathisant+ deejay***= ambassadeur.

Bij ieder contact die je legt, bij ieder gesprek die jij voert? Want er is geen betere manier om een relatie uit te bouwen dan door de ander wat te geven. Dat doe je door te zaaien en het mooie is nog als je goed zaai dat je vanzelf zal oogsten. Dat zit namelijk ingebakken bij de mens, wij zijn net vogeltjes die bij ieder gunst, onze bek verder opensperren. Als jij anderen iet heb gegeven dat ze werkelijk nodig hebben, zullen ze altijd iets terug doen voor jou. Jouw naam zal bij hun in hun achter hoofd blijven hangen, tot het moment dat ze in gesprek raken met anderen mensen. En over jouw gaan praten, dan vallen de puzzel stukje in mekaar en komt jouw naam boven borrelen.

Netwerken is net als niet werken.

Aarde, Continenten, E-Mail, At, Bericht

Bron foto,s https://pixabay.com/nl/users/geralt-9301

Vroeger vond ik netwerkbijeenkomsten meestal maar onbevredigend, mensen die elkaar kenden klitten de hele avond aan mekaar. Anderen proberen je hun kaartje in je hand te drukken ,en weg waren ze. Vervolgens dumpte ze je kaartje aan zo avond wist ik genees meer wie wie was, vaak kreeg ik dan van die verzoeken via LinkedIn. maar wie nu die mensen waren geen idee, ik vind het prettiger om op zo avond echt contact te maken met een echt persoon. Netwerken 3.0 ik begon na te denken over de essentie van mijn doel, moet een verkoper een mooi verhaal vertellen over zijn producten. Of diensten die hij zo snel mogelijk probeerde te verkopen, laat het word sales zich überhaupt met verkopen vertalen? En zo nee, maar wat dan wel? Ik begon boeken te lezen over sociaal media, en langzamerhand zag ik het antwoord. Netwerken is net als niet werken, maar punt 1,0 want in de begin face van het netwerken. Richten netwerkers zich rechtstreeks tot 50,000 mensen om zich heen, hun favoriete methode het verspreiden van zoveel mogelijk visitekaartjes. Ik was een keer aanwezig bij zo ochtendbijeenkomst met een inbegrepen ontbijt, en net toen ik aan schoof aan de tafel lag er een kaartje op mijn bord, en die mensen die daarbij horden waar al in gesprek met anderen.

Netwerken is net als niet werken.

Groetjes Angelique

 

 

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.