Koude acquisitie
Hoi allemaal
Koude acquisitie je kent nu je doelgroep, of beter gezegd je weet nu ongeveer welke mensen die jij wilt bereiken. Maar hoe gaat jij dat nu doen, in het wilde weg rond bellen, netwerkbijeenkomsten bezoeken of toch een tussen persoon. De beste manier om aan nieuwe klanten te komen is mond op mond reclame, als er heel veel mensen over jou gaan praten hoe meer bereik. Stel jij bent goed in wielrennen, en jij heb verstand van fietsen en hoe. En jij weet ook veel over voeding en jij houd ook van duur sporten. Waarom zal je deze concept dan niet in een zelfstandige baan stoppen, wie passie voor zijn vak heb straal het ook uit. En natuurlijk je gaat er niet de hele dag over hebben, maar weer dan wel vraag je af. Je komt iemand tegen en je heb die gene allang niet gezien, wat krijg je zo hoe gaat het met jou en je fiets tochten dan is het natuurlijk een gelegenheid om er over te praten, en soms praat je gewoon het blijft natuurlijk hangen. Het gaat er om wat jij vertelt , en hoe je zal zien als je mekaar niet meer ziet. Die ander zal over je praten reactie op reactie is klanten. Natuurlijk heb ik je nadrukkelijk verteld wat mijn voorkeur is, maar ik wil je ook laten zien waarom ik het zo ziet. Dit is namelijk heel belangrijker dan jij denkt want als je mijn stappen plan zal uitvoeren in het praktijk, moet je aan het werk. Je zult niet alleen een netwerk uitbreiden, maar ook opwaarderen. En daar zul je echt tijd voor in moeten steken, en als je voordelen van netwerken goed op je netvlies houdt komt alles goed.
Koude acquisitie.
In de volgende onderdeel wil ik jou overtuigen dat het werkt.
1 Koude acquisitie is niet effectief, Veel vervelende werk voor weinig resultaat.
2 Netwerken- met sociaal meaning – geef je toegang tot honderden nee duizenden potentieel klanten.
3 Bovendien je niet niet netwerken: Niet netwerken is meestal negatief netwerken.
1 Koud acquisitie, is een presentatie voor salesmanagers als je zal vragen naar hun koude acquisitie. En naar hun ervaringen van koude acquisitie. Hoeveel tijd ze er in steken, en wat is het resultaat en vooral vinden ze het leuk? Komen de anderen woorden altijd op het zelfde neer, het kost veel tijd en het levert te weinig op. En leuk….? hoe zal jij het vinden om twintig keer per week te worden af gewezen? Dat is fnuikend voor je gevoel en eigenwaarde.
Koude acquisitie.
Koude acquisitie, meer dan koud zonder dat er spraken is van een relatie met de klant. Je pak de telefoon, je stapt in je auto en je benadert de klant- zonder dat die weet dat hij klant is. Grote kans dat hij ook geen klant wilt worden. Goed zal jij wel denken misschien je met hagel, maar als dat maak vaak doet dan raak je nog iets. Natuurlijk hoop je op voltreffers maar de kans is groot dat het bij die ene telefoontje blijft, dat is de reden dat ik het al een paar heb genoemd koud is dan ook koud zonder een relatie met de klant.
Koude acquisitie.
Mensen geven je een opdracht als je voldoet aan drie voorwaarde.
1 Ze moeten je kennen
2 Ze moeten het je gunnen
3 Ze moeten je vertrouwen.
En voldoe je niet aan deze voorwaarde dan zit je op niveau o en daar zal je ook blijven steken, ook deel je flyers uit naar die 50,000 potentieel klanten dat is 0 keer 50,000 per keer. Resultaat geen klanten en het alle werk voor niks .
Bron foto, s https://pixabay.com/nl/users/geralt-9301 als je gebruik maakt van hun foto,s geef dan de naam en deel.
Groetjes Angelique