Vind de droombaan via twitter
Vind de droombaan via twitter.
Baan vinden met twitter, lijkt moeilijk . maar dat is het niet  als je het goed zal toepassen dan krijg je bereik. Tuurlijk het is heel veel netwerken , maar dat is ook weer een kunst opzich. Het is niet alleen werkzoekenden die gebruik maken van Twitter. Steeds meer werkgevers gebruiken Twitter voor real-time werven. Bijvoorbeeld, Nationala vacature sites maakt gebruik van Twitter om mensen die de juiste match met de behoeften en talenten voor het bedrijf te vinden.
Succesvol werven campagnes zijn niet alleen een uitzending van banen.
Ze zijn actieve campagnes  die aan werk gaan en interactie met fans en prospects die geïnteresseerd zijn in de organisatie. aan hun te binden. Bedrijven en recruiters delen massaal hun openstaande vacatures op het real-time platforms. Als Social Media twitter linkedin en facebook  moet ik wel concluderen dat de hashtag vooral gebruikt wordt onder tweetbots, maar het is waar. Bijna iedere baan die online komt is terug te vinden op Twitter, en Twitter is dan ook uitgegroeid tot een waardevolle online bron van werkgelegenheid waarbij ‘het nieuwe solliciteren’ veelvuldig wordt toegepast. Vandaag vraagt Twitter aandacht voor de online mogelijkheden een baan te vinden onder de de hags tag  #jouwbaan.  Â
Neem de tijd om te leren en na te denken.
Je baan kwijtraken is een echt verlies, de rouwverwerking daarvan is voor iedereen verschillend. Voor de meeste mensen geldt dat de vijf fasen in meer of mindere mate langskomen. Als je nog boos of verdrietig bent is dat niet de beste tijd om gesprekken te gaan voeren over een nieuwe baan. Mensen voelen meestal heel goed aan dat je niet in je kracht zit. Ontkennen dat er iets aan de hand is, is de slechtst denkbare raadgever. Juist door stil te staan bij wat je achter je laat, kun je verder. En opzoek gaan naar die droom baan, dan zit je in zo flow en dat werkt aanstekelijk zeker bij je toekomstige werkgever.
Geef je cv een boost, laat een recruiter er commentaar opgeven.
Dit klinkt even makkelijk als het is. Je CV updaten betekent tegenwoordig dat je óók je online aanwezigheid vermeld en een samenvatting geeft van het type persoon dat je bent. Over de vraag wel of geen foto kan ik kort zijn: als je online makkelijk vindbaar bent, kies dan voor één ava, met een zakelijke uistraling, op alle platforms en gebruik die ava ook in je CV staat netter ben je ook interessanter.
Schrijf een elevator pich op bedrijfsnieveau.
Elke elevator pitch is verschillend, zo zal een innovatief bedrijf vertellen over toekomst verwachtingen.  Het is ook heel afhankelijk aan wie je het verteld. Op een verjaardag vertel je misschien een algemeen praatje, een bank over de winstgevendheid, een klant over het unieke produkt. Toch zijn er onderdelen die voor elke elevator pitch van toepassing zijn.
Less is more.
Als jij jezelf kunt omschrijven  in 20 seconden en evengoed rust en kalmte hebt in je spraak en houding, maakt dat je pitch écht sterk is.
Blijf bij jezelf.
Het is jouw pitch, vertel dan ook in ieder geval wie jij bent en wat jouw link is in je verhaal. Houd het wel zakelijk, en profecioneel.
Vertel geen jip en janneke verhaal.
Een elevator pitch moet te begrijpen zijn, eventueel jargon en diepgaande feiten en uitleg horen niet in je pitch maar zijn je antwoord bij vervolg vragen. De pitch zelf moet gemakkelijk te begrijpen zijn. Jip en Janneke taal in je pitch is geen enkel probleem.
Vertel feiten en eerlijkheid.
Een pitch is niet je televisie reclame. Je hoeft geen sprookjes te vertellen. Juist met eerlijkheid, werkelijke cijfers en pure feiten maak je een pitch sterk. Blijf vooral authentiek, dan ben je pas interessant.
Jouw pich is gericht op vandaag.
Blijf actueel en gericht op nu. Pitch nooit over dat je over 3 jaar zelfstandig gaat werken, of over een bedrijf  zoals die er hypothetisch over drie jaar uit zal zien. bedrijven willen eigenlijk niet  dat je  binnen 3 jaar eruit stapt, maar gewoon bij hun blijft.
Groetjes Angelique