Geen categorie

Baan vinden met Linkedin

Baan vinden met Linkedin , lijk een droom maar het kan echt.

Baan vinden via linkedin, het lijkt ver weg maar dat is niet zo als je het maar goed toepast. Kan het namelijk voor je werken dan inplaats tegen je te werken. Wat heel veel mensen wel eens vergeten dat zie je vaak, dat hun haedline te veel opsommige bestaan waar ze naar opzoek zijn. Je headline is de tekst naast je foto en wordt direct onder je naam getoond op je LinkedIn profiel. Hiermee leid je werkgevers, recruiters en HR-professionals naar jouw profiel. En zorgt voor een betere vindbaarheid in zoekmachines. .

Duidelijke headline

Kies een functie benaming, durf te keizen voor een functie titel. Dan weten werkgevers waar ze je voor kunnen inzetten. Als je laat zien dat je beschikbaar bent voor veel verschillende functies, Dan komt het over of het jouw niet zoveel uit maakt wat jij wilt doen in je werk. Werkgevers zijn op zoek naar iemand met affiniteit voor het vak hebt. Kies daarom voor  maximaal  een of twee functies die je ambieert.

Of je ziet dit, wat hij doet is een raadsel ,omdat het er niet bij staat kom bij een werkgever over jouw interesseerd je niks dus jij bent ook niet interessant voor onze bedrijf.

Recruiters zijn niet opzoek  naar mensen, die zijn op zoek zijn naar een uitdaging. Ze zijn op zoek naar specifieke expertise dus wat bied jij aan voor hun probleem. Bedenk dus: Wat heb jij te bieden? Op welke woorden zoeken recruiters? Waarin zijn zij geïnteresseerd? Gebruik in je headline zoektermen die je ook in vacatureteksten tegenkomt. Denk hierbij aan termen als specialisaties, bepaalde vaktermen of functienamen, wat veel recruiters gebruiken om te zoeken op het web.

Wordt aantrekkenlijk voor recruiters, formuleer je headline actief en laat je ambitie er doorheen klinken. Een opsomming van expertises is vaak minder aantrekkelijk lezen dan een pakkende one-liner. En wees specifiek, dus niet: Enthousiaste marketeer  is op zoek naar een nieuwe  uitdaging in marktonderzoeken. Dat geeft te weinig informatie over je gewenste werkplek. Beter zou zijn, marketing Intelligence specialist met ruime ervaring in SPSS, SQL en Datamining. zoekt een bedrijf die specialieert is in de ICT sector.

Word een all-star dat is iemand die zijn profiel 100 % compleet heb.

1 Duidelijke headline titel.

2 Duidelijke foto

3 Duidelijk samvatting, plus telefoonnummer en e-mail adressen

4 Opsomming van werkzaamheden.

5 Belangrijke skills.

6 Links voor door verwijzingen.

Wees vooral zichtbaar heel veel mensen zijn onzichtbaar je ziet geen foto dus je weet niet wie er achter zit. Het komt ook niet echt professional over, een bedrijf wil weten wie achter de headline zit.

Hoe maak je profiel openbaar.

1 Ga naar profiel en klik op bewerken, Klik in het bovenste gedeelte van je profiel (naast de URL voor het openbare profiel) op de link  Bewerken.

2 Klik nu op profiel openbaar  maken voor iedereen, Je basisgegevens worden standaard weergegeven. Vink de selectievakjes aan of uit om te selecteren welke aanvullende gedeelten je wilt weergeven.

3 Om je url te prosonallseren ,ga naar profiel en klik op bewerken om je url aan te passen in je eigen naam. Je kan het zo maken hoe jij hem wilt.

Stuur altijd een persoonlijke uitnodiging.

Ik vind de standaart uitnodigen gewoon niet interessant genoeg om te linkedin. Je netwerk gaat pas voor je werken als je er zelf zeer actief mee bezig bent en het gesprek aan gaat met die ander. Vertel daarom altijd waarom je wilt linkedin met een ander. Een goede binnen komer zal zijn: Ik zie dat jij in het zelfde vakgebied zit als ik, ik zou het leuk vinden om onze kennis te delen. Vind je het leuk om eens een keertje koffie te gaan  drinken. Dan kom jij wel binnen geloof me, dat vind iedereen leuk iedereen vind het leuk om te worden uit genodigt en zo blijf je langer hangen in iemand zijn geheugen.

Wil je meer weten over mij kijk dan bij mijn linkedin profiel klik er op .

view-my-profile-on-linkedin

Groetjes Angelique

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.