Geen categorie,  Personal branding,  twitter,  Werk Tips,  werkgever

LinkedIn wat kun je er mee

Hoi allemaal

LinkedIn wat kun je er mee, dat vraag ik mezelf ook heel veel af het ieder geval meer zakelijker dan Twitter. LinkedIn is een sociale netwerksite die zich richt op werkenden, en werkzoekende . Iedereen kan zich gratis aanmelden bij LinkedIn, en een professioneel profiel aanmaken. Door dit profiel te linken aan andere profielen bouw je een virtueel netwerk op, wat je zal helpen naar een grotere netwerk.  iedereen kan mekaar uit nodige, of je word uit genodigd door een ander die je graag in hun netwerk zou willen hebben. De bedoeling van LinkedIn is te netwerken. Je probeert je groep van relevante zo groot mogelijk te maken. En je laat elkaar gebruik maken van elkaars netwerk. Je kunt bijvoorbeeld kennis en interesses met elkaar delen, vragen stellen, vacatures plaatsen of vacatures vinden. Omdat LinkedIn vooral een zakelijk netwerk is, is het voor iedereen die een nieuwe baan zoekt of een stage- of afstudeeropdracht zoekt ideaal. En voor iedereen die in contact wil komen met oude of nieuwe collega’s, zakelijke partners of nieuwe klanten, is het zeker handig zo blijf je in contact en wie weet is er bij die oude collega wel werk. ik gebruik LinkedIn voor mijn kennis en om mijn beter te profileren waar ik goed in bent. En omdat ik schrijft op mijn blog ,komt het ook LinkedIn terecht. daarnaast is het bloggen via LinkedIn een stuk eenvoudiger dan wanneer je hier een eigen site voor moet maken, maar het geeft dan ook wel weer wat beperkingen. De meeste bloggers willen echter tekst publiceren en hier wat afbeeldingen of links aan toevoegen, en dit is precies wat LinkedIn biedt. Overigens zijn de mogelijkheden nog altijd in ontwikkeling. Zo kun je nu bijvoorbeeld ook video’s toevoegen en is het mogelijk om per blog je statistieken te bekijken, om zo te zien hoe vaak je blog gelezen, geliked en gedeeld wordt.

LinkedIn wat kun je er mee.

Sociale Media, Twitter, Linkedin, Facebook, Pinterest

Bron foto https://pixabay.com/nl/users/kpgolfpro-27707

Maar wat kun je er nu mee. 

-Toon waar je bedrijf voor staat en wat je precies doet.

-Klanten zoeken je op voor je expertise en ervaring.

-In contact met interessante mensen die je wellicht kunnen helpen bij het ondernemen.

-Door expertise te delen, met anderen, die gelijk stemmen met jou .

-Nieuw personeel zoeken, voor die ene vacaturen.

  • onderhouden van je netwerk, om hun uit te nodigen  voor je nieuwe projecten, misschien zit er wel iemand in je netwerk die jij nu net zoekt voor je nieuwe project.
  • LinkedIn wat kun je er mee.

 

Sociale Media, Sociale, Networking, Computer, Icon

Bron foto https://pixabay.com/nl/users/animatedheaven-472301

Het is wel belangrijk dat je contente schrijft die interessant zouden kunnen zijn , voor ander maar ook voor je zelf. Tenslotte jij moet er wel warm voor lopen anders is de drijf weg om te schrijven. Ik schrijf ook wel eens wat maar als ik er niet achter staat, gooit ik hem in de prullenbak. Ik vraag me altijd dit af, is het interessant voor een ander als ik het zal schrijven, zo ja en waarom en hebben ze er wat aan. Veel consulenten van de gemeenten zeker bij onze gemeenten die weten niet waarvoor je een LinkedIn profiel gebruikt. Dat stukje zal natuurlijk handig zijn om uit leggen waarom het zo belangrijk is dat je contacten warm houd, en waarom is dit nu handig omdat er altijd wel iemand tussen zit die je zal kunnen helpen. Tenslotte vragen staat vrij kost je geen geld tenminste als je het netjes zal vragen.

Kortom gewoon een profiel aan maken, even inlezen wat je er mee kan doen. En voor je het weet ben jij wel de nieuwe  netwerkmarketeer die hoog in de vandaal staat. Ik schrijf omdat ik dat erg leuk vind en zo kan ik mijn kennis met de rest van de wereld delen, daar gaat het toch om plezier hebben in wat je doet.

Groetjes Angelique

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.