Geen categorie

Internetmarketingsplan

Wil je succesvol zijn op het internet? Benader het dan op de zelfde manier als je offline bent.

Een online bedrijf die behandel je het zelfde als een offline bedrijf. Het ondernemerschap is een combinatie van marketingtechnieken en je klanten centraal stellen dan zul je succes behalen met je website. Heel veel bedrijven vergeten wat er werkelijk belangrijk is hun bedrijf. De klant moet altijd centraal staan? Vraag nu eens aan jezelf wat heb de klant er aan. Dan kun je pas de basis goed zetten in je bedrijf, wat heb jouw klant aan je bedrijf en je website, en welke service biedt jij de klant.

1 Voor een echt succesvolle website moeten eerst de zakelijke principes kloppen.

Veel site worstelen met een zakelijke kwesties, zoals de kosten, merchandising, administratie, ondersteuning en klantenservice.

2 Aan succesvolle internetmarketing ligt een combinatie van methoden ten grondslag.

Nergens op internet staat de oplossing, voor als je internetellende. Je moet juist heel doordacht keuzen maken uit een uitgebreid marketingmenu.

3 De klant bepaalt wat je op het internet doet, van siteontwerp tot marketing.

Laat de techniek of je verpersoonlijken voorkeuren je niet afleiden wat de klant wilt. En laat je vooral niet meeslepen door wat er allemaal mogelijk is met de nieuwste web technologie.

Afbeeldingsresultaat voor internetmarketingsplan

Je huidig publiek online bereiken.

Als je al een tijdje niet meer heb gedaan hebt, stel dan een profiel op van je huidige klanten. Leeftijd, geslacht, inkomsten, niveau, en functietitel. Als business tot business verkoopt dus aan bedrijven. Wat kopen ze nog meer? Wat lezen ze graag? Het is gemakkelijker om je op markten te richten waar jij verstand van heb, om meer inkomsten te generen.

Maar hoe vind je nu nieuwe klanten online.

Als je van plan bent om nieuwe klanten te vinden online bepaal dan eerst je doelgroep. Dan bereik je simpel je doelgroep. Alle geboden uit de guerrillamarketing gelden ook voor het internet, dus gerichten schoten af vuren om je doel te behalen. Dus schiet niet met losse vlonders want dan kom je nergens het is belangrijk dat je een belangrijke doel voor ogen heb om bereik te krijgen bij je klanten.

Principes van internetmarketing begrijpen.

Je hoeft slechts drie hoofdpunten in gedachten te houden. Als je alles wat je doet aan deze criteria afmeet dan zit je goed.

1 Passen je plannen bij de behoeften en interesses van je doelgroep.

2 Zitten je plannen en financieel alles goed in mekaar.

3 Ligt de uitvoering van je plannen binnen je eigen bereik?

maar er dan een gewoonte van, om je sites die mooi of juist vreselijk zijn te taggen. Maak je geen zorgen als je niet niet kunt uitleggen waarom je ze vreselijk of mooi vind. Denk wel goed na over je cijfers voor dat je online gaat hoeveel ga jij er aan besteden.

Kortom denk goed na voor dat je website lanceer, en hoeveel mag het kosten is ook niet onbelangrijk om de hoge kosten tegen te gaan.

Groetjes Angelique

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.