Sociaal media is een essentieel onderdeel
Sociaal media is een essentieel onderdeel om content te delen met de rest van de wereld.
Bij sociaal media draait het vooral om de rol van de website bezoeker. Bij YouTube worden video’s  geüpload en bij Wikipedia kan iedereen artikelen maken en bewerken. En nu jij,  iedereen kan stemmen voor elke nieuw artikel. Bij Twitter kan je product of je bedrijf promoten, LinkedIn is sociaal platform om je kennis en vacatures te delen. Op sociaal media komen grote groepen mensen samen, om met elkaar kennis te delen. Meestal zijn het groepen mensen die gelijkwaardig zijn aan mekaar. Dit komt uit de onbewuste gedachten dat iedereen gelijk zijn aan mekaar.
De rol van sociaal media en internetstrategie.
Geef de consument de mogelijkheid om eenvoudig, een dialoog met elkaar aan te gaan. Het is een juiste manier om de behoefte van de consument , ivm gedrag, erkenning en zelfontplooiing te ontwikkelen. Bedrijven kunnen daar gebruik van maken, en het is ook een vorm om een dialoog aan te gaan met een grotere groep consumenten.  Zonder dat je over je eigen budget over een gaat. Dus wat grote bedrijven vaak doen is bloggers in huren om over hun bedrijf te schrijven, en meestal is dat het om een producten te testen en daar hun mening over geven. Zo krijgt je bij de grotere publiek een positieve beoordeling  voor je product.
Nadelen van sociaal media.
Consumenten en medewerkers kunnen alles zeggen over je bedrijf. Dit kan er voor zorgen voor positief reclame, of  juist slechte reclame . Ook al is het niet terecht  wat ze zeggen, elke slechte reclame is niet goed voor je bedrijf.
Sociaal media is zeer geschikt voor personalisatie dit kan er weer voor zorgen dat de goed initiatieven toch naar boven  komt drijven. Ook voor jouw als blogger of bedrijf, heel veel mensen zijn gebrand op goede content of perfectie maar waar is dan het gevoel dat jij er ook mag zijn. Op sociaal media, is dit stukje dan ook belangrijk.
Groetjes Angelique