Maak kennis met je klanten
Maak kennis met je klanten en dat zorgt voor meer rendament, in je bedrijf.
Als we er van uitgaan, dat een onderneming meer omzet kan boeken. Door zich meer  te richten op de bestaande klanten, en deze optimaal te bedienen.  Dan is het erg belangrijk om continu de tevredenheid, van klanten te monitoren. Maar als dit ook nu eens gingen gelden voor bloggende ondernemers,  in de vrijetijdsindustrie. Zal het een  snelle manier zijn ,om zelfstandig een klein klanttevredenheidsonderzoek. In te stellen onder de bezoekers of klanten.
Het grote belang om deze testen te doen, is om de volgende reden.
Hoe gaat dit in zijn werk:
1. Tevreden klanten loyaler zijn ten aanzien van een merk of onderneming.
2. Â En loyaliteit leidt weer tot merktrouw.
3. Bij merktrouw klanten is  bijvoorbeeld de bereid het grootst om hun  favoriete merk te krijgen.
4. Ook is de klant bereid een hogere prijs te betalen, voor het merk dat hij perse wilt hebben.
Daarnaast is het denkbaar dat de merktrouwe klant niet snel van merk zal veranderen, wanneer de concurrent een promotionele actie voert.
Bovendien zijn er minder marketingkosten nodig om de merktrouwe klant te overtuigen om een bepaalde dienst of product (opnieuw) af te nemen.
Welke vragen kun je nu afnemen.
De klanttevredenheid wordt gevormd door verschillende aspecten, waaronder de prijs.
Het product en de servicekwaliteit. Om de klanttevredenheid van deze verschillende aspecten te kunnen meten is een enquête nodig.
De enquête bestaat uit vragen die gestructureerd ingaan op de verschillende aspecten van een dienst en/of product.
Wil je meer weten over markt onderzoeken, kijk dan zeker hier:
Want onderzoeken hoe het met je bedrijf staat is zeker interessant. Want sommige mensen hebben nu eenmaal meer verstand er van, om uit te zoeken waar de klant naar op zoek is. of de klant wel te vreden is over jouw als bedrijf.
Groetjes Angelique.