Blog,  Bloggergids

Hoe blogs werken

In deze artikel neem ik je mee hoe blogs eigenlijk werken en wat je er mee kan doen.

Misschien ben je er al mee begonnen met een blog of je wilt er eentje starten maar je weet niet waar je moet beginnen. Als ondernemer moet je tegenwoordig van alle markten thuis zijn, zodat je de concurrentie voor bent. Maar vaak vergeten de ondernemers de belangrijkste onderdeel van hun website, is een blog bij te houden. Ben jij zo creatieve ondernemer en wil jij ontdekken hoe je samen met bloggers kan samenwerken, zodat je eigen bedrijf een hoger niveau omhoog kan tillen. Allemaal is het moment een goede reden stil te staan bij het moment, waar je op schrijft eigenlijk een vluchtige form is dat van nature erg vluchtig is.

De definitie van een goede blog luid dan ook als een platform.

waar je korte stukjes schrijf en filmpjes worden gemaakt, zodat de bezoeker wordt inspireert.  De nadruk ligt vooral op het actueel; De gemiddelde blog wordt minstens een keer per week aangevuld met nieuwe artikels. ook wel post genoemd. En veel blogs worden  nog vaker voorzien van nieuwe inhoudt. Waarom zouden we een dynamisch medium zoals een blog bespreken in deze artikel? Dat lijkt een beetje tegenstrijdig, maar toch is er volgens mij een reden goede reden voor. Anders was je nooit wezen kijken op mijn blog om de in en outs te lezen hoe je een goede blog schrijft.

Succesvol bloggen.

Wat ik zouden proberen trachten met deze artikel is het volgende. Bloggers en ondernemers de nodige tips en trucs mee geven zodat zij ook een goede website kunnen maken.  Zodat ze er geld mee zouden kunnen verdienen, en een succesvolle blog op kunnen bouwen. Het zal de lezer gauw opvallen dat de meeste adviezen gericht zullen zijn aan individuele bloggers, die van hun blog hun job willen maken. En aan creatieve talenten die via hun blog hun job willen ondersteunen. En aan bedrijven die via een eigen blog of samenwerken met bloggers. Die werken aan hun content marketing en graag willen samenwerken met bedrijven.

De belangrijkste vraag die jezelf moet stellen voor je begint met bloggen, is de vraag naar wat je drijft.

Wat wil je bereiken met je blog? Is het een blog waar je het als een dagboek gebruikt, waar je kennis en goede vrienden naar kijken. Of een creatieve uitlaat klep? Waar je eigen wilt profileren als een expert in jouw vakgebied. Er zijn verschillende redens waarom jij een blog bent begonnen en waar jij al een tijdje mee bezig bent.

1 Zelfontwikkeling.

Bloggen kan leiden tot professionele doeleinde, maar als het met de kern -om het met cliche te zeggen: de passie-niet goed zit. is het moeilijk om vol te houden, daarom adviseur ik altijd elke blogger om niet alleen naar de bottom line te kijken, maar naar de voordelen van bloggen te kijken.

2 Ontwikkel je eigen passie.

Eerst en vooral zal bloggen je passie over het onderwerp dat je dagelijks bezig houdt, alleen maar aan wakkeren. Stel, je bent helemaal in de ban van mode of je heb jezelf een verborgen talent ontdekt voor bakken. Je kunt uren spenderen met het doorbladeren van magazines en het lezen van andere websites. bovendien is het nog je hobby waar je goed in bent, waar je passie en je talent liggen, dan wordt een tijd om over een tijdje te kijken is het nog wel een hobby. En kan ik met mijn hobby ook geld verdienen zodat ik iedereen met mijn talent blij kan maken.

3 Creëer je eigen creatieve uitlaatklep.

De reden waarom mensen beginnen met bloggen, is om een creatieve uitlaatklep voor zich zelf te creëren. Een plek waar ze helemaal hun eigen ding kunnen doen, en waar ze een publiek vinden om hun talenten te tonen. Het is al motiverend gevoel om te weten dat je jouw eigen universum aan het bouwen bent: een blog waarop uitsluitend het beste van jouw samen komt.

4 Bloggen als business.

Als je eenmaal een succesvolle website hebt, dan kan je allerlei dingen doen die voor jouw veel betekend. Niet alleen verfijn je kennis en je skills door over een onderwerp te bloggen, maar je toont dat proces ook aan de wereld. Je verzameld lezers die steeds meer belang hechten aan jouw mening. Hoe sterker en groter de community rond jouw blog wordt, hoe makkelijker en interessanter het is om er een business van te maken.

5 Baken je inhoudt af.

Waarover gaat je blog en wat wil je er mee bereiken.

De eerste vraag die je meteen mag toetsen aan je manifest. Is die naar het onderwerp van je blog. Waarover die zal gaan, is afhankelijk van een paar factoren. Zoals ik al eerder zij: als er geen passie schuilt in je blog, zal het moeilijk worden om  vol te houden. Als je blog meer moet worden dan enkel een creatieve uitlaatklep, en je streeft ook een professionele doel na. Moet je onderwerp dat uiteraard ook reflecteren aan je blog waar je over schrijft.

Vind je deze artikel interessant en wil je meer weten over bloggen of een onderneming starten geef dan je mening hier onder.

Gr Angelique

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.