Geef de klant geen korting
Geef de klant geen korting
Geef de klant geen  korting op je product omdat jezelf te grabbel gooit, wie korting geeft geloof niet in zijn product.
Wie korting geeft die word niet serieus genomen, de klant zit graag op een dubbeltje op de kant. Hoe ze zeggen ze dat ja je bent te duur, maar kwaliteit is nu eenmaal duur. Maar sommige klanten weten gewoon niet meer hoe ze producten op waarde moet schatten, omdat er over maar kortingen zijn. Hoe weet je als klant nu wat waarde is, als er zo veel kortingen is en blijft, hoeveel is dan een product dan nog waard. Dat vraag een ondernemer zich eigen nooit af, en waarom niet je levert toch kwaliteit en niet kwantietijd. Daar hoort nu eenmaal een prijskaartje aan vast, wie er korting op zich eigen product gooit geloof niet in zijn eigen product. Wat je ook wel veel ziet is korting ruilen, dus als je een product koopt.
Dus zeg drie paar schoenen dan krijg je extra korting, waar is dan de logica dan gebleven wie heb deze producten gemaakt krijgen die ook een korting. Als je dan toch korting geeft, doe het dan in natura ik geef je drie voorbeelden hoe je dat zou kunnen zien.
Welke gevoel geef jij af bij de klant.
Stel je geeft de klant extra 50 euro en je zegt er bij kun je nog wat extra bij kopen, wat denk je wat klant zal denken. Juist ja welke gevoel zul jij krijgen als iemand dat bij jouw zal doen, voelt dat dan fijn of denk je je bent gek.Hoe meer in er in gaat verdiepen hoe gekker het eigenlijk klinkt, hetzelfde heb je met die bonnen voor elke doel heb je een bon. Je kunt het niet zo gek bedenken je kunt er gewoon een bon voor kopen.
Geloof  het niet waarom is er toch zoveel cadeaubonnen je word er gewoon mee doodt mee gegooid.
Als je zelf eens ging afvragen waarom is voor elke product die je maar kan bedenken een bon, in het bedrijfsleven heb je dit toch ook niet dan word je gelijk af gemaakt. Je komt dan niet serieus over bij de klant, een klant wil waarde voor zijn geld en dat geld ook voor je product, wie zich eigen ten grabbel gooit zal het nooit serieus worden genomen bij de klant, omdat de klant niet weet wat de werkelijke waarde van een product is.
Echt waarde aan je product tenstotte je levert kwaliteit en niet kwantieteit.
Waar is er nog een bedrijf die waarde hecht aan zijn product, en die niet te grabbel gooit waar is deze bedrijf die gelooft in zijn diensten en producten. Waar ze zijn, jammer want als je waarde geeft aan je product geef je ook waarde aan jezelf, en komt je als ondernemer ook waarde over bij de klant. Ik ga echt geen product kopen als ik niet welke werkelijk waarde er aan hangt, iedereen kunt wel van alles zeggen. Maar een product heb voor mijn waarde als het met plezier en liefde is gemaakt, dan is het voor mij een onschatbare waarde.
Tips.
1 Voorkom dat je zelf gaat denken dat je te duur bent, wat resulteert dat je prijs omlaag gooit.
2 Klanten willen geen korting, ze willen alleen niet te veel betalen.
3 Het is aan jouw om duidelijk te maken dat wat je vraagt, een faire prijs is voor je product.
Welke waarde bepaalt dat jij seieus word genomen door de klant.
Kortom je bepaal zelf wat je waard bent, het belangrijk dat je gewoon n iet te laag gaat zitten dan word je niet serieus genomen door de klant. Omdat de klant waarde voor zijn geld wilt, je koopt toch ook geen rotzooi je wilt toch waarde voor je geld, je wilt er toch wat aan hebben. Ik tenslotte wel.
Groetjes Angelique