online,  Personal branding,  sociaal media,  Werk Tips,  werkgever

Gunfactor verhogen online

Gunfactor verhogen online.

Gunfactor verhogen online voor hun die echt willen en bereid zijn om te investeren, in hun zelf.

Ligt een gecontroleerde groei in het verschiet, sturing geven aan je leven is absoluut mogelijk. En persoonlijk vind ik het een plicht, om dit voor jezelf te doen.

Als je geen plan maakt voor je eigen leven, word je ingezet in de plannen van anderen.

Waarmee kan opvallen tussen de andere sollicitanten, en hoe kun je selectiecommissie positief beïnvloeden? Maar hoe maak je nu een eerste goede indruk, kijk vooral hier http://wqd.nl/CJkG. Er word niks voor niks gezegd dat solliciteren een professionele aangelegenheid is geworden, waarin veel tijd en energie is gestoken. Je kunt iemand die een baan zoekt vergelijken met een freelance professioneel, ben je zo iemand? Dan moet je net als een ondernemer netwerken. Gaan lobbyen en jezelf zichtbaar maken dat doen ondernemers namelijk ook die maken zich ook zichtbaar.

Daar naast moet je eigen wel onderscheiden in je vak gebiedt.

Dus onderscheidend gedrag vertonen, relaties opbouwen onderhouden en beheren. Ook persoonlijke marketing is belangrijk, je laat je omgeving zien welke meer waarde je in huis hebt. Het doel van dit harde werken is het bemachtigen van die ene baan, jouw persoonlijke gunfactor bepaald grotendeels of anderen jou die baan geven of niet. Het mooie is dat je daar zelf invloed mee kunt verhogen, om iets te krijgen wat je nooit had gehad is het mooiste wat er is.

Solliciteren op een ijsberg.

Wanneer het aanbod van sollicitanten groter is dan de vraag, worden de organisatie overspoelt door sollicitanten. Die allemaal regeren op die ene vacaturen, wat resulteert dat er maar 5 % procent echt geschrikt is. Daarnaast moet je wel beschikken over een goede motivatie brief en cv die moet passend zijn op de baan. Als een bedrijf niet zorgvuldig met de afwijzingen om gaan dan ligt er het imago schade op de loer, want teleurstellende sollicitanten verspreiden al gauw nare berichten op sociaal media.

Snel en goedkoop werven, op sociaal media.

Wie subtiel en zichtbaar zal werven in de kanalen, waar organisaties de gewenste doelgroep zullen aantreffen. Kun je zo beter profileren maak daar gebruik van dat kost namelijk tijd en geld. Wat je vaak hoort is er is te weinig vacatures, omdat bedrijven die meeste vacatures niet openbaar maken.

Solliciteren op een ijsberg houd in.

1 Zichtbaar.

2 Werving en selectiebureaus.

3 Externe werving.

4 Recruitment.

5 Interne werving.

Van alle vacatures steekt er maar 25 % boven het water uit, dit gedeelte is goedzichtbaar voor iedereen. De overige 75 % van de openstaande vacatures zijn niet zichtbaar voor de sollicitant. Als iedereen deze oproep zal kunnen zien dan zal iedereen er op reageren, naarmate je dieper onderwater moet zoeken naar vacatures. Word de arbeidsintensiviteit voor de sollicitant hoger, het kost nu eenmaal veel tijd en energie om te netwerken. En je zichtbaarheid vergroten, zodat mensen aan je denken als er een functie beschikbaar is. Wie flink investeer in netwerken zal zijn vruchten kunnen plukken, dit is het dubbel en dwars waard.

Waar een wil is, is er ook een weg je moet er wel wat voor willen doen.

Zichtbaarheid is zien en gezien worden, zichtbaarheid zijn helpt jou in je zoektocht naar een andere baan. Hoe vaker je in beeld bent, hoe sneller anderen aan je zullen denken als er een vacature voor bij komt. Ze herinneren zich jou en weten dat je er open voor staat, voor een nieuwe functie. Het is belangrijk dat je authentiek beeld van jezelf opbouwt en dat de consequent uitdraagt dat vergt enig zelfonderzoek.

Groetjes Angelique

 

 

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.