Schrijven van uit je hart
Schrijven van uit je hart.
Schrijven van uit je hart ook in zakelijk teksten flirt je met plezier.
Schrijven van uit je hart wil je tenslotte de aandacht van de lezer herkend hij zich hierin, een goede eerste. Indruk doe je door het schrijven, of het nu gaat om een sollicitatie brief of een folder. De mensen willen jou herinneren om je zakelijk flirten in je teksten, moet je een verhaal vertellen die aan spreekt. Als je eenmaal weet waar het om gaat dat je met jouw taalgebruik en woordkeuze de juiste snaar bij je doelgroep weet te raken. Dan doe je het goed, zo laat je een vinger druk achter bij je lezers.
Schrijven van uit je hart.
Als je een verhaal vertelt dan moet je oog hebben voor je bezoekers, anders hou je niet hun aandacht. Je hebt een held nodig een schurk, een complot en een goede afloop je lezer beslist namelijk op basis van wie je bent Of hij met je in zee gaat. Niet alleen om een product te kopen, maar ook als je tekst leest. Jouw tekst word alleen gelezen als je een verbinding heb met je lezer. Schrijven met je hart betekend dat je flirt met je lezer en een relatie aangaat met je doelgroep. Een overtuigende verhaal ademt al in de eerste alinea’s een eigen toon en legt direct de verbinding met de lezer. Het verhaal druk dus geen stempel van de zender op de tekst, maar vertel het verhaal van de schrijver. En de ontvanger zal boeiend tot het eind.
1 Analyseren lees nu eens de corporatie story van de vijf bedrijven, wat vind je goed en wat is er minder goed. En hoe komt dat denk je? Zou je iets van het goed kunnen overnemen in jouw eigen woorden.
2 Synopsis schrijf een samenvatting van jouw bedrijfsverhaal, voor externe doelgroep? Wat zul jij  daar dan in zetten als je je bedrijf om zal schrijven.
3 Story teller Bepaal nu eens je doelgroep, schrijf op basis van je synopsis een verhaal aan je doelgroep. Begin met het einde van je synopsis wat is het effect daar van.
4 Personages schep herkenbare personages in je verhaal, probeer om niet te vertellen wie personage zijn.
5 Checken leg nu eens je corporatie story voor je collega’s verwerk hun indrukken en hun feedback. En verwerkt deze in het verhaal, want ze moeten zich er wel in herkennen.
Groetjes Angelique