Geen categorie

Blogs delen via sociaal media

Blogs delen via social media , is een kunst maar niet moeilijk.

Wat moeten we tegenwoordig wel allemaal niet doen, voor een beetje aandacht? Alleen de allernieuwste, en de meest prikkelende berichten dringen nog door. Tot de overvraagde hersens van onze klanten, maar kunnen bedienen. Wees dan zo  origineel mogelijk, is het mantra van menig marketingbureau. Persoonlijk kan ik hier namelijk  nooit zoveel mee. Want origineel  zijn is niet moeilijk; het daadwerkelijk zijn is bijna onmogelijk. Daarom ga ik in deze blog in op de aanpak van Team inspiratie Marketing. Gewoon onze eigen, down-to-earth blik, op de beste manier om social media zakelijk in te zetten. Lees dan nu verder! En leer het van de pro.

Vrouw, Gezicht, Hoofd, Vraagteken, Cirkel, Boom

Oja sociaal media waar deden we het nu voor.

Ik denk dat de rol van social media alleen nog maar groter wordt, in het bedrijfsleven. Klanten hebben steeds meer behoefte aan interactie, en willen binnen enkele minuten te woord gestaan worden. Met social media kan dat, allemaal het is sneller en makkelijker in gebruik. Daarom  komt bij dat berichten delen op social media, aangeeft dat jij bij bent.  Op je vakgebied, en jij wilt echt niet achter blijven geloof me maar.

Als jij weet wat er speelt op de arbeidsmarkt, kan jij daarop in spelen.

Deel relevanten onderwerpen, dan ben jij ook zichbader voor een ander. Klanten zullen je daardoor sneller als een betrouwbare partner zien, denk eraan dat mensen vroeger familie en vrienden raadpleegden. Maar nu zoeken ze de hele internet af voor de juiste informatie . Als jij steeds opduikt als dé kennisleider, werkt dat in jouw voordeel.

Consententie in maken ,over drijf niet.

Als ik iets zeker weet, is het dat social media alleen werkt als je het consistent inzet. Dat wil zeggen: regelmatig tweeten en berichten posten, reageren op berichten van anderen. En geregeld nieuwe blogs publiceren. Ook is het belangrijk dat je social mediakanalen niet gebruikt, als platform om je diensten aan te prijzen. Maar juist te laten zien dat je kennis heb van bepaaldezaken. Eén #Retweet versturen over dat nieuwe product gaat je niet helpen, en heeft misschien zelfs een negatief effect. Het andere uiterste is de overkill, er zijn bedrijven die het internet volschieten met content en hashtags. Met het doel zoveel mogelijk informatie te verspreiden, zij vergeten dat interactie een wisselwerking is tussen twee partijen. Dan in plaats van de monoloog van een consententie.

Laptop, Notebook, Structuur, Internet, Netwerk, Sociale

Wat is jouw prikkel factor, dat jij oproep bij de klant.

Bij  inspiratie Marketing ben ik van  erover tuigend, dat je een combinatie moet hebben van goede content en techniek. Een sterke social mediastrategie is weinig waard, zonder een goede blog of andere relevante content. Andersom geldt hetzelfde: als je een goede blog niet op de juiste manier promoot, in de vorm van bijvoorbeeld een tweet. Dan zal je weinig lezers trekken, en wat dan een goede blog ? Vertel jij het maar! Tot nu toe is er geen standaard formule voor.

Alles op een rijtje.

1.wees consistent.

2 Verkom een overkill=gooi niet te veel achter mekaar.

3 De juiste combinatie is content en techniek.

4 Check altijd dubbel check je content op relavantie, leesbaarheid en prikfactor.

Groetjes Angelique

 

 

 

 

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.