Beter communiceren via sociaal media
Hoi allemaal
Beter communiceren via sociaal media bied kwaliteit de basiseis is vanzelfsprekend:Zorg voor berichten waar je volgens contacten en vrienden echt iets aan hebben. natuurlijk hoef je niet elke tweed of elke bericht zwaar inhoudelijk zijn. Als deskundige bent op het gebied van mobiliteit, dan mag je rustige schrijven over je eigen frustraties als fietser inde grote stad. Sterker jouw persoonlijkheid touch is een meerwaarde van je bijdragen, jouw observaties en meningen geven je volgers een veel breder beeld. Van wat jouw bezig houd dan wanneer je alleen maar keurige berichten schrijft. Weliswaar is LinkedIn berichten gericht op zakelijke informatie uitwisselen, maar zeker op Twitter of Facebook mag je wat losser zijn. Volgers waarderen het juist als jouw persoonlijkheid je hobby’s of je favoriete films opduiken in je berichten. Maar gebruik van sociaal media liever niet om verdurend te vertellen wat je toevallig aan het doen bent. Maar op een account die je zakelijk gebruikt,moet je voorzichtiger zijn. Zorg een professionele indruk: Zet er  geen informatie op die overbodig zijn, hou de taalgebruik fatsoenlijk en denk na voordat je uit je slof schiet over het slechte weer. Zorg voor echte informatie, interessante nieuwtjes, originele observaties en handige links. Al heb je de vrijheid om de onderwerpen te kiezen die bij jouw passen, maar kies ze wel zorgvuldig uit schrijf contente waar een ander ook wat aan zult hebben.
Beter communiceren via sociaal media.
Een goede profielfoto, een professionele presentatie op sociaal netwerken is niet alleen van taal: bij elke socialen netwerkaccount hoort minstens een beeld, je profielfoto of avatar.  Dat is een afbeelding die verkleint als je een bericht plaats op LinkedIn en twitter. Bij organisaties op sociaal media maken ze gebruik van hun logo dat is immer hun gezicht van hun bedrijf.Daarom is het belangrijk daar veel tijd insteken omdat het je bedrijf tegenwoordig, het moet ieder geval uitnodig zijn om er op te klikken. Als ik een logo of foto zie die niet mij uitnodigt om op te klikken, dan doe ik dat niet, en de navigatie van de website moet goed zijn, als ik veel moet zoeken haak ik al af dan vind ik het niet interessant.
Beter communiceren via sociaal media.
Belangrijke punten:
Werk voor uit, als je in wordpress werkt kun je hem inplannen.
Kies de juiste toon en stijl voor je website.
Schrijf kernachtig breng aan het voetlicht wat jij over wilt brengen.
Schrijf eenvoudig en direct.
Pas op voor spam effect.
Schrijf eigentijds en actief.
Schrijf informeel.
Kortom schrijf voor je publiek wat zal voor interessant zou kunnen zijn, schrijf over onderwerpen waar niemand heb over geschreven. Dan is het ook leuker om te lezen, ik zie veel blog met zakelijke contente daar heb je niks aan. Er ontbreek meestal een touch van de schrijver en dat vind ik nu jammer, ik schrijf over onderwerpen die ik interessant vind en af en toe schrijf ik over dingen die me dwars zitten. Wie schrijf voor een ander zal zich ook beter kunnen ontwikkelen.
Bron foto,s https://pixabay.com/nl/users/bykst-86169
Groetjes Angelique