Succesvol zakelijk communiceren
Hoi allemaal
Succesvol zakelijk communiceren, een groot deel gaat via sociaal media kanalen kan je denken via LinkedIn , Facebook, Twitter, Google+. Op dit moment zijn dat de belangrijkste sociaal media , het zijn webdienst die het veel gemakkelijker hebben gemaakt .Om rechtstreeks met je doelgroep te communiceren,je hoeft niet meer een website nodig te hebben of een blog om toch aanwezig te zijn.Op het web en om rechtstreeks en continu te kunnen laten zien waar jij mee bezig bent, kennis is delen of deel te nemen aan discussies. Een paar geleden waren er de weblogs de populairste manier om op persoonlijke titel te publiceren op het internet. Weblogs maakten schrijven en reageren op het web laagdrempelig schrijvers konden in korte tijd, berichten en hun hart luchten. Hun visie of ervaringen delen : bezoekers konden direct onder zo bericht hun reacties toevoegen, er is zeker nog niks verandert. De meeste waaronder ik schrijf nog steeds om mijn kennis met iedereen te delen, want delen op het web kan iedereen mee doen en hun ervaring delen.Maar wat moet je er nu mee? Niets moet veel mensen die nog geen of weinig ervaring hebben, met sociaal media ervaren de druk. Ik moet er iets mee, maar wat en hoe? En: iedereen zit er op en weet hoe ze het moeten doen ik weet helemaal niks. Hoe loop ik ooit die achter stand in? Om te beginnen willen we graag die druk verlagen. Je moet niet met sociaal media, als dit beschouwt als een verplichting. Als iets wat je moet doen om niet achter te blijven, dan doe je de sociaal media te kort.
Succesvol zakelijk communiceren.
Bron foto https://pixabay.com/nl/users/geralt-9301
Zie ze liever als een vrijblijvend extra mogelijkheden om je zelf te profileren en om ,informatie uit te wisselen. Uiteindelijk kunnen sociaal media je zakelijk heel veel voordeel opleveren. Maar dat moet niet je uitgangspunt zien, als je voorzichtig begint en de mogelijkheden uitprobeert is de kans groot dat je de smaak te pakken krijgt. En je zult merken wat werkt en wat niet, zo vind je je eigen weg. Denk nu niet dat er strikte ongeschreven succesregels bestaat, die ander volgen en die jij niet kent. Gebruik liever de nuchtere aanpak, gebruik sociaal media zoals hoe jij het bevalt. En maak hier je eigen keuzes in , bijvoorbeeld welke sociaal media die ga jij gebruiken om je doel te bepalen. En nog belangrijker wat wilt jij bereiken, met sociaal media wil je meer bezoekers naar je pagina of wil je eigen profileren op het web. Plooi sociaal media naar jouw persoonlijkheid, en niet anders om de kans is groot dat je juist daarmee je kans op succes vergroot.
Succesvol zakelijk communiceren.
Groetjes Angelique