Eigenbaas

Deel niet alles op sociaal media

Wie te veel deelt op sociaal media, zal nooit serieus overkomen.

Deel nooit te veel, de manier waarop het gebeurt profiteren anderen van je successen. In deze tijd kun je er van uit gaan dat een mogelijk nieuwe klant eerst informatie over jouw zal opzoeken. Sociaal media zijn daarvoor tegenwoordig een belangrijke bron. En dat wil je natuurlijk niet dat die persoon bijvoorbeeld als eerste een foto ziet, waarop je aangeschoten bent. En ook al heb je nog zulke mooie contacten met andere ondernemers, toch is het niet verstandig om dit te delen met sociaal media.

Afbeeldingsresultaat voor delen op social media

Afschermen of niet.

Je kunt je profiel afschermen net zovaak als je wilt, je kunt er een slotje er opzetten. Zodat de mensen die  je twitter account volgen, alleen de berichten zien die jij wil laten zien. Op LinkedIn is het mogelijk je connecties af te schermen, zodat anderen niet kunnen zien met wie jij hier allemaal verbonden bent.

Als je sociaal media gebruikt zakelijk , is het echter niet aan te raden je sociaal media af te schermen. Dat is immers in strijd met het transparante en sociaal karakter dat zo bij sociaal media hoort. Het komt dan ook niet zo sympathiek over, als je LinkedIn niet wilt delen. Met jouw contacten ze zijn dan gouw geneigd om niet met jouw in zee te gaan.

Het plaatsen van een slotje op twitter, is toch een extra drempel die je opwerpt:mensen volgen veel gemakkelijk iemand aan wie ze daar voor geen toestemming hoeven te vragen. In Plaats om als af te schermen is het beter om na te denken wat je op sociaal media zet. Want ja het kan nadelig gevolgen hebben zowel voor een baan en als zelfstandige ondernemer.

Afbeeldingsresultaat voor delen op social media

Heb respect voor je klanten.

Het niet delen van de namen van je klanten, heeft niet te maken met concurrentieoverweging, je kunt je ook af vragen hoe je klanten het vinden als je een bericht van hun plaats. Op je sociaal media kanalen , ook zij hebben te maken met concurrenten.

Wees daarom voorzichtig met het delen van informatie, over lopende opdrachten waar je klanten aan werkt. Je hoeft natuurlijk ook niet weer geheimzinnig over te doen.Het is het de manier hoe je het brengt, niet te veel maar ook niet te weinig. En nog belangrijker laat je zeker niet negatief uit over je klanten, en zeker niet op sociaal media. Of ze mee lezen of niet, het is  niet echt verstandig. Ben jij ontevreden over bel hem dan op , dan in plaats alles via sociaal media  te doen. Behandel daarom je klanten ook online met respect, dat zal jij toch ook willen toch?

Het is belangrijk dat je nadenkt over je volgende stappen op sociaal media. Zet niet alles klakkeloos op het internet, voor je het weet vinden ze informatie die niet goed is voor je bedrijf of je toekomstige baan.

Groetjes Angelique

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.