Geen categorie

Hoe promoot je zelf op sociaal media.

Hoe verbeter je bereik? Hoe kun je bedrijf goed promoten zonder extra kosten te maken.

Levert het dan wel echt iets op? Er zijn vele goede en gratis manieren om je bedrijf, onder de aandacht te brengen bij je doelgroep. Het kost je enige tijd en focus, maar het zal je bereik significant vergroten en verbeteren. Met eigen media of verdiende media, wat is dan vraag je af ik geef hier onder een kort beschrijving wat het  en wat het in houdt.

Afbeeldingsresultaat voor verbetert je online zichtbaarheid

Deze groepen verdeel ik drie categorieën.

1 Eigen media: website, visitekaartjes, nieuwsbrief, bedrijfswagen, verpakkingsmateriaal, bedrijfskleding, social media, winkel, app. Hiermee bereik je vooral bestaande klanten.

2 Verdiende media: publicaties in de regionale, lokale en landelijke pers, magazines, blogs. Hiermee bereik je vooral fans.

3 Betaalde media : advertenties, Google adwords, beurzen, affiliate marketing, banners, bioscoop, abri’s. Hiermee bereik je nieuwe mensen.

Je krijg gratis promotie en dat  doe je via Eigen media en Verdiende media. Zo bereik je meer mensen zonder extra kosten. Sommige kanalen kosten geld, sommige niet, maar ze kosten wel tijd. Zeker als je een goede boodschap over wilt brengen die goed ontvangen moet worden.

Maak het interessanter voor de bezoeker.

1 . Vernieuw regelmatig de content op je site, of nog beter: begin met beter te bloggen. Dat zorgt er voor meer zichtbaarheid in Google, en dit laaste biedt een betere ervaring voor je bezoekers op.

2. Start een nieuwsbrief om je bestaande en nieuwe klanten te informeren. Kies een frequentie die je voor lange termijn kan invullen: zoals maandelijks. Een nieuwsbrief is ideaal om meer binding met je bestaande klanten te creëren.

  1. Begin met het optimaliseren van je website, dan word je ook beter gevonden door Google. Het is een continue proces maar dat zorgt voor meer zichtbaarheid, in Google en dus meer bezoekers.

4. Zorg voor meer relevante links naar je site. Kijk naar de partijen met wie je in het echt een verbinding hebt: klanten, leveranciers en partners. Linken zij al door naar je pagina? Kijk naar je concurrenten: welke links verwijzen door naar hun sites? Dat doe je gemakkelijk door in Google te zoeken op: www.website.nl, of bijvoorbeeld :www.ibm.nl is een betere tool, maar niet  met irritante reclame er in.

Groetjes Angelique

 

 

 

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.