sociaal media

Erno Hannink

Ook wel The dutch Facebook Guy genoemd, zijn Facebookpagina staat vol met tips .

Hoe je met sociaal media een netwerk op kan bouwen, zijn site www.ernohannink.nl   Heeft hij tal van artikelen over Facebook. Hij geeft ook regelmatig presentaties over hoe je klanten krijgen, via Facebook. Vooral wanneer je je als zelfstandig ondernemer, ook de particulieren kant richt. Is Facebook interessant volgens Erno. Je kunt wel proberen een platform te creëren voor je doelgroep, maar jouw doelgroep is nergens aanwezig.

Afbeeldingsresultaat voor facebook

Erno ziet de sociale netwerken als een manier, om contacten op te bouwen, zowel zakelijk als de particulieren kant.

In principe maakt het niet uit welke sociaal media je neemt, als je maar dat netwerk gebruikt waar je doelgroep aanwezig is. LinkedIn wordt vooral zakelijk gebruikt, vooral door CEO’s HRM-professionals, en managers. Weet Erno zo te vertellen. Daardoor is LinkedIn het optimale platform als je business to business werkt. Richt je als zelfstandige ondernemer echter op consumenten dan is Facebook weer geschrikt.

Groeien in je persoonlijke profiel op Facebook.

Veel mensen vinden het lastig klanten te vinden op Facebook. Zij hebben moeite om die scheiding tussen privé en zakelijk gescheiden te houden. Een bedrijfspagina biedt de uitkomst, je moet van te voren wel uit vogelen hoeveel tijd aan je Facebook pagina gaat besteden. Wie wilt groeien moet net zoveel tijd in steken als je dat privé zal doen, zorg er dan voor dat je op Facebook minstens een keer per dag antwoorden geeft op je reacties die je zelf heb gekregen.

Lijstjes en tags als je netwerk groter wordt.

Als je netwerk groter wordt, is het raadzaam om lijstjes te maken. Voor de verschillende groepen, zoals je Facebook vrienden. Dat maakt het gemakkelijker om iemand terug te vinden. Maar het is bovendien praktisch omdat je met Facebook , handige dingen kunt delen. Met een deel van je contacten en dan kunt je beter afschermen voor andere contacten.

Afbeeldingsresultaat voor facebook

Facebook geef ook de mogelijkheid om te taggen, wie op de foto te zien is. Doe dit niet bij mensen die je niet kent of die niet op betreffende foto staan. Alle mensen die zijn getagt krijgen zij een berichtje, net als van je nieuwe contacten is erg irritant. Tag ook niet je eigen bedrijven pagina in een pagina van een concurrent dat is not done.

De drempel.

Heel veel ondernemers zijn nog terughoudend , om sociaal media te gebruiken voor hun zaak. Voor die mensen is het van belang dat zij het gewoon moet doen. Als je heel veel hoort over een nieuwe platform, ga die dan is testen. Anders word de drempel steeds een stapje hoger, ga er op zijn minst mee spelen, en doe dat dan ook goed. Als is het maar dat je vrienden heb op Facebook, en ontdekt dat het echt werkt.

Groetjes Angelique

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.