Eigenbaas,  Media,  online,  Personal branding

Silm gebruiken van sociaal media

Slim gebruik maken van sociaal media.

Slim gebruiken maken van sociaal media, het uitgangspunt is hoe werkgevers zoeken naar nieuwe medewerkers via social media.

Slim gebruik maken van sociaal media, wat ik je graag wilt vertellen is hoe u er op de beste manier gebruik van kunt maken. Zodat jou bedrijf en producten of diensten goed onder de aandacht van uw doelgroep komen. We kunnen ook bijvoorbeeld een ‘viral’ creëren rondom een nieuw product.

Natuurlijk moet je eerst na denken over wie je doelgroep is en op welke sociale media platform is je doelgroep actief. En wat wil je bereiken met de inzet van je social media meer traffic naar je webshop of website, autoriteit worden of thought leadership claimen op een bepaald gebied of naamsbekendheid vergroten. Ik hoop dat je heb na gedachtover welke soort strategie je hebt uitgestippeld. Ook ga ik er vanuit dat je weet wat je vooral niet moet doen op social media, want dat vergeten mensen wel eens en dat lever echt geen voordeel op.

6 tips wat jij vooral niet moet doen op sociaal media.

  1. Reclame maken. Nee, echt niet! Je hoeft je Facebook fans niet te overladen met de voordelen van je producten. Ze zijn al fan van je of volgen je al, ga er voor het gemak maar vanuit dat ze al weten wat er goed is aan je product of dienst.
    Formeel of onpersoonlijk zijn. We noemen ze niet voor niets ‘sociale’ media. Oké, op LinkedIn mag je natuurlijk een meer zakelijke toon aanslaan dan op Facebook of Twitter, maar over het algemeen geldt; persoonlijk & authentiek zijn spreekt veel meer aan dan afstandelijk en algemeen.
    Te veel updates plaatsen. Heel simpel, gij zult niet te veel spammen, zorg dat je de berichten een beetje spreidt over de week. Plan helemaal geen sociale-media-uurtje in, maar verdeel je content over de dagen van de week of maand. Wat is precies teveel, hangt af van het kanaal en van wat je fans van je gewend zijn. Plus natuurlijk; hoeveel interessants je te melden hebt.
    Te weinig updates plaatsen. De andere kant van de medaille; een week niets laten horen kan echt niet. Zorg voor een paar updates per week op Facebook of LinkedIn en minimaal een update per dag op bijvoorbeeld Twitter.
  2. Niet of helemaal niet reageren op vragen of kritiek. Dat behoeft waarschijnlijk geen uitleg, als je actief bent op social media. Zul je er ook vragen en minder leuke reacties krijgen, graag of niet. Neem kritiek serieus en beantwoord vragen zo snel mogelijk.
    Alleen over jezelf je bedrijf praten dat moet je niet doen. Het zijn geen E-media, maar social media. Praat liever over je klanten-doelgroep, dan over jezelf. En als je over jezelf praat, hou het dan persoonlijk, geef een kijkje in de keuken, wees authentiek en niet commercieel. Dan haken ze ook niet sneller af, wees gewoon jezelf dat siert je meer als je doet wat je niet bent.

Slim gebruik maken van sociaal media.

Als je sociaal media goed zal toepassen heb je er profijt bij, je kunt namelijk een baan vinden maar ook klanten. Want de regel ook luid de eerste indruk maak je maar een keer, daarom is het belangrijk dat je laat zien wat je in huis hebt.

Link naar mijn bedrijven website: http://angeliquegouweleeu.wix.com/work-life-balance

Groetjes Angelique

 

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.