online,  Personal branding,  sociaal media

LinkedIn profiel op pimpen

Iedereen heb wel een LinkedIn pagina, maar als je hem zal op pimpen.

Krijg je namelijk ook meer bereik, want een saaie LinkedIn  is toch best wel saai. Ik zie ze ook voorbij komen, ik hou er wel van als iemand de moeite heb genomen. Om wat aan zijn LinkedIn pagina , interessant te maken voor een ander. Het nodigt een ander ook uit om verder te kijken, wie ben jij die zo mooie  LinkedIn profiel maakt.

Ik geef jullie tips om je LinkedIn pagina op te  pimpen.

1. Be active.

laat zien dat je actief bezig bent en   post twee keer in de week iets interessants, waarmee je contacten inspireert.

2. Vakken vullen.

De gouden regel voor een goed profiel is ieder geval geen baby foto,s of trouwfoto,s daar heb Facebook voor. Heb je een LinkedIn business  probeer ieder geval zoveel mogelijk alle vakken in te vullen, met een extra werkervaring dan heb twaalf meer  kans op potentiële werkgever.

Afbeeldingsresultaat voor linkedin wallpaper

  1. Wees selectief.

Het motto hoe meer, hoe beter gaat voor connecties niet altijd op. Ik raad aan om selectief te zijn .Het gaat om kwaliteit en niet kwantiteit kijk naar haar netwerk of zijn netwerk iemand die op het eerste oog niets kan bieden kan een connectie hebben die jij wilt leren kennen.

4. Wees persoonlijk.

Wil je een HR-manager direct -zonder een tussen persoon benaderen. Voeg dan altijd iets persoonlijks aan je bericht toe. Laat weten waarom jij juist contact wilt leggen,  en wie je bent. Als je iemand in het dagelijks leven tegenkomt spreek je elkaar toch ook niet zomaar aan. Zonder die extra informatie kunnen mensen niet inschatten wat je van ze wilt,  en is de kans groot dat ze je verzoek simpel negeren.

  1. Tweedegraads connecties.

De connectie van jouw connectie is volgens de officiële  term een tweedegraads connectie. Daar ligt de kracht van LinekedIn . want het verlaagt de drempel om bij een bedrijf binnen te komen.

Kijk bij je eigen connecties of er eerst en tweedegraads  zijn en vraagt of die gene je voor wilt stellen bij het bedrijf waar je wilt werken.

Afbeeldingsresultaat voor linkedin achtergrond

Wil je meer weten over haar klik dan op het plaatje.

  1. Summary.

Een summary gaat in-tegenstelling tot een Curriculum Vitae -niet over het verleden maar over de toekomst. Jij bouwt een snelle summary  op in 3 stappen. Vertel iets over je zelf,  iets over je persoonlijke interesse, en over je huidige baan, en wat kom jij brengen als een professioneel :waar ben jij goed in en wat zijn je ambities.

7. Groepsgedrag.

Give, share, en ask zijn de drie kernwoorden .Discussieer mee en gebruik al de online expertise en mogelijkheden van LinkedIn in je voordeel.

8 De absolute don,ts.

In derde persoon schrijven.

spelfouten check double check and check again.

Een leeg profiel. Als je geen moeite wil doen voor LinkedIn profiel verwijder hem dan.

Iemand  stalken op LinkedIn moet je vooral nooit doen, dat staat echt niet professional. Natuurlijk kan jij ook zien wie jouw heb bekeken , anders om geld het ook. Houd maat met het bekijken van iemands pagina, overdrijf niet is storend voor die ander.

Groetjes Angelique

 

 

 

2 Reacties

  • Linkedin

    That’s a very nice article. I think when we think about building social profiles, all that comes to our minds is Facebook or Twitter. LinkedIn often goes ignored and I think you have made a good point here that LinkedIn profiles can help you build a good authority within the community.

    • gouweleeuw

      Thank you for your comment.
      Many companies also social platforms use LinkedIn. Because with LinkedIn you can build a larger network to generate more leads. The larger your network, the more range you will help. I use LinkedIn myself to bring my website to the attention so that more people will follow me.
      Gr Angelique

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.