Geen categorie

Van Salestijger naar superhandelaar.

Salestijgers zijn meestal top verkopers maar hoe word je nu een superhandelaar.

Bij verkoop draait het alleen maar om hard bevochten deals, marges en royale bonussen. Daar is niets kunstzinnigs aan. Nou… niet helemaal. Ik laat je zien hoe jij je onderscheid als sales Medewerker en door groeit naar commerciële top door gebruik te maken van je creatieve talent. De beste Sale mensen blijken in praktijk niet alleen maar goed te zijn in cijfers, maar beschikken ook over uitzonderlijke sociale eigenschappen. De creatieve vermogen om de vraag en aanbod aan elkaar te praten. Met mijn tips ben je de meesten voor en slaag je erin om elke geval, vooral jezelf te kunnen blijven verkopen.

Succes is een keuze luister niet naar anderen.

Ben jezelf wel eens naar zo event geweest waar hondenren mensen of zelf duizenden anderen bijeenkomen, in een teveel krappe ruimte. Waar iedereen zo heerlijk kan zweten, en sputterende retoriek van een zelfbenoemde salesgoeroe getrakteerd wordt? Ja echt? Dan is deze mini cursus wellicht niks voor jou. Ik geloof namelijk niet in zo in van die uitgekauwde oneliners die deuren kunnen openen. Succes is een keuze: En née is geen gestelde ja.. richt. Het vermogen om te verkopen is een instinct je ziet het of je ziet het niet. Het kan je in elke geval niet tijdens een show worden aangepraat. Daarbij geef toe, dat te dure kaartje voor zo show was het ook al niet echt een verstandige commerciële beslissing hé.

Dit gaat jouw leven veranderen, geloof in je product.

Zoek een positie waarin je een product of dienst moet verkopen, die bij je past. Je moet er niet van houden, zolang je er maar in geloofd in je uniciteit van je koopwaar. New Business, [anders gezegd het binnen halen van nieuwe klanten. In plaats van het warm houden van je bestaande klanten, het is spannender en biedt een grotere kans om jezelf te bewijzen. Daarbij krijg je ook meer ruimte om je jachttrein te verkennen en word je niet al te snel op tegenvallende resultaten afgebrand. Wees niet te inhalig bij salarisonderhandelingen-zeg dat je vooral op jouw prestatie wilt beoordeeld wilt worden. Vraag om een redelijk vaste salaris en een dikke vergoeding bij iedere nieuwe klant.

Business war ken je tegenstander/ klant.

Dan komen we even terug op de goedbedoelde verkoopadviezen. Ken je tegenstander, je klant. Een deal win je niet alleen door een goed gesprek, of door de juiste onderhandeling. Maar vooral ook door de juiste inschatting van je tegenstander.[ lees je klant, of concurrent in de strijd om een koopcontract. Leer hoe en wat ze willen hebben voor welke prijs, en wat hun onderhandelingsruimte is. En bovenal waarom ze een aankoop overwegen.

Valse bescheidenheid, vergroot jouw eigen marktwaarde.

Met een paar contracten opzak ben je lekker bezig. Je krijgt meer zelfvertrouwen, maar ook meer waardering van je baas. Vent dat succes dan ook, als verkoopcanon verkoop eigenlijk vooral jezelf. Jouw vermogen om de salescijfers door het dak te knallen dat maakt van jouw een goede strategie verkoper. Bescheidenheid is the key. Wees trouw aan bedrijven in jouw klantenbestand,mail ze zo en nu en dan. Om te vragen hoe de samenwerking verloopt, vertel ook  wat je allemaal aan het bekokstoven bent. Maak van eenmalig vaste afnemer een bestaande deal.

Maak een sluiproute.

Is dat opdringen van producten en diensten aan de niets vermoede klanten eigenlijk niks voor jou? Of ben na jaren huiverig geworden door de verkoop. En ben je opzoek naar iets nieuws, iets met meer verdieping? Zoek dan een functie waar je ogenschijnlijke sales talent meer tot zijn recht komt. Dus werk zoeken wat aansluit bij jouw verkoop talent, kan jij goed coachen dan kan je dit toepassen in je veldgebied.

Vind je deze tips interessant geef dan feedback dank u.

Gr Angelique

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.