Geen categorie

LinkedIn voor professionals

LinkedIn is meestal het ongeschoolde kindje van de sociaal media platforms.

Dat is erg jammer want met LinkedIn kan je veel meer dan alleen maar mensen zoeken voor je bedrijf. Ik gebruik mijn LinkedIn pagina voor alles, om werk te zoeken of mijn blogs te delen. En vooral ook om mijn aan te melden voor events, voor ondernemers. Heel veel ondernemers maken nu eenmaal geen gebruik van deze geweldige platform.

Herken je dit bij jezelf.

Sociaal media kost je veel tijd en energie?

Geen idee waar je moet beginnen?

Realiseer je totaal geen inkomsten met LinkedIn?

Wat wil jij bereiken.

Wil je gezien worden op sociaal media?

Wil jezelf als expert in jouw eigen branche profileren?

Of wil je meer klanten krijgen via LinkedIn zoek dan niet verder maar lees mijn tips.

Promoot je eigen bedrijf op LinkedIn.

Ga er vanuit dat je persoonlijke profiel altijd door interessante mensen bezocht kan worden. Als je een ondernemer bent, doe je er daarom goed om aan dit te voldoen. Maak je bedrijfsprofiel zichtbaar en wordt vervolgens zichtbaar voor je potentieel klanten. Iemand die jouw dienst of product nodig heeft, zal waarschijnlijk erop klikken. Vervolgens kan hij in je bedrijfsprofiel allerlei informatie vinden: de medewerkers die ertoe behoren. De oprichtingsdatum, een omschrijving van je specialisatie, een doorverwijzing naar je site en je blog en ook niet onbelangrijk een logo voor je bedrijf is zo belangrijk.

Maak je eigen vindbaar in Goolgle.

Je moet in je profielomschrijving meer woorden laten terugkomen dan alleen je functie en je bedrijf. Denk aan de zoekwoorden die je moest opgeven toe je je website bouwde. Dat soort woorden zet je in deze headline, zodat je op LinkedIn en op Google beter vindbaar bent. Stel je bent fotograaf, dan kan jouw headline zijn: Fotograaf | [Bedrijfsnaam] | 3D | Product | Kunst | Landschappen etcetera. Zet zoveel mogelijk relevante zoekwoorden in je profiel, want je zult eerder gevonden worden.

Maak een account bij Google analytics . 

Voor sommige mensen is het misschien ijdelheid om deze gegevens continu te controleren, maar de functionaliteit heeft ook absoluut relevantie. Mensen komen dikwijls niet zomaar op je profiel terecht. Met andere woorden: ze hebben zakelijke redenen om je profiel te bezoeken. En dat betekent kans op business.

‘Geinig’ is dat je vaak ook bezoekers naar je profiel kunt lokken, dankzij de functie. Bezoek bijvoorbeeld het profiel van een prospect: goede kans dat hij een dag later jouw profiel heeft bezocht, omdat hij jouw bezoek heeft opgemerkt. Wanneer dit gebeurt, heb je een goede reden om de betrokkene een boodschap te sturen en toe te voegen.

Volg altijd interessant bedrijven.

Als net als ik interessante bedrijven volgt dan volgen ze meestal ook jouw. Het is altijd handig om hier in te verdiepen, wie volgt mij en wie volg ik. Want meestal kan hier altijd nieuwe bezoekers opleveren, heel veel mensen die komen toch kijken wie ben jij, en wat brengt jij mee. Dit kan handig zijn als je heel erg nieuwsgierig bent naar de ontwikkelingen die een bedrijf doormaakt, bijvoorbeeld omdat het om een erg innovatieve en veelbelovende startup gaat. Of omdat het bedrijf simpelweg veel impact heeft op het werkveld waarin jij je beweegt.

Maak interessante advertenties.

LinkedIn is, zoals bekend, met 135 miljoen gebruikers het grootste zakelijke netwerk ter wereld. Daarna volgt Viadeo. Het zijn vooral Amerikanen die LinkedIn gebruiken, maar binnen Europa horen Nederlanders tot de meest actieve gebruikers die op LinkedIn zitten. Inmiddels zijn er zoveel ‘Nederlandse’professionals geregistreerd. Dat het voor ondernemers heel interessant kunnen zijn die eens een keer iets anders willen proberen dan adverteren binnen krantjes en nieuwsbrieven die kunnen LinkedIn Ads overwegen.

Maak als bedrijf eens interessante win acties.

Ik zie dit veel bij grote bloggers die maken een win acties om meer klanten te genereren, via hun sociaal media accounts. Dat doen ze door een product  als een win actie in te zetten, zo krijgen ze meer volgers en meer klanten. Het kan een echte win , win situatie zijn zowel voor het bedrijf als voor de klant. Als je het goed zal toepassen heel veel ondernemers hebben deze onderdeel nog niet echt onder de knie. Het kan ook geen kwaad om echte bloggers te volgen, want die geven meestal gratis tips hoe je een win actie opzet.

Heel veel succes met deze tips ,vind je het een interessante artikel geef dan een reactie.

Gr Angelique

2 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.